.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مناظره دو موافق دولت‌های قدیم و جدید در دانشگاه بابلسر
مناظره یکی از موافقان دولت قبلی با موافق دولت تدبیر و امید، در دانشگاه بابلسر برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز، مناظره‌ای بین عبدالرضا داوری موافق دولت احمدی‌نژاد با داریوش قنبری موافق دولت روحانی، در دانشگاه مازندران تدارک دیده شد و سئوال اصلی این بود که «آیا رابطه با آمریکا متضمن منافع ملی است؟»

عبدالرضا داوری در صحبت آغازین خود گفت: مهم‌ترین رشد توسعه‌نیافتگی ایران در چالش سرمایه‌داری در پنج سال اخیر در مناطق کمتر توسعه‌یافته است که در 150 سال اخیر سرمایه‌های ما معکوس بوده و همین باعث عمیق‌شدن توسعه‌نیافتگی شده است.

داوری با اعلام مخالفت خود با بخشی از سخنان موافق دولت تدبیر و امید درباره رابطه بخش خصوصی با آمریکا، اظهار کرد: واقعیت این است که در رابطه مذکور، فقط یک دهک از ارتباط با آمریکا نفع می‌برند و هفت‌ دهک آخر متضرر می‌شوند همچنین شکل حضور آمریکا در منطقه هم تغییر کرده که دیگر نمی‌شود سر مردم بمب خوشه‌ای ریخت و کشتار دسته‌جمعی انجام داد.

وی با بیان اینکه گویا بهترین مدیر، فردی است که از منافع دیگران در راستای منافع خود استفاده کند، افزود: با این اوصاف بهترین مدیر استراتژیک، شیطان است که با استفاده از نقاط ضعف انسان، آنها را گمراه می‌کند!

موافق دولت قبلی با اشاره به اقتصاد آمریکا گفت: اگر آمریکا نتواند جلوی کشور چین را بگیرد، در دو سال آینده ورشکستگی و فروپاشی آن حتمی است، زیرا آمریکا 19 هزار میلیارد دلار بدهی سالانه دارد که از این رقم، تنها 30 درصد آن متعلق به چین است که آمریکا بعد از اجرایی‌شدن برجام در ایران به‌خاطر داشتن ترس از منطقه به‌ویژه چین، ژاپن را به حالت نظامی درآورده است.

داریوش قنبری با بیان اینکه آمریکا دیگر در جهان دوقطبی نیست اما منافع جهانی دارد، افزود: آمریکا قصد دخالت در کشور ما را داشته اما اکنون همه چیز متحول شده است.

وی بیان کرد: آمریکا با یک مقدار تغییر به‌صورت سلسله مراتبی در کشورهای دیگر دخالت می‌کند، همچنین انگیزه دخالت آمریکا در داخل کشورها کمتر شده است.

این فعال سیاسی و اجتماعی با اشاره به اینکه سیاست آمریکا در حال تغییر است و به‌صورتی هم نیست که به دشمنان ایران دست دوستی بدهد، افزود: بهترین حالت در شرایط سیاسی موجود، این است که بخش خصوصی کشور باید با آمریکا همکاری کند.

قنبری نیز در ادامه بحث، آمریکا را یک کشور سوسیالیست معرفی و اظهار کرد: آمریکا با هر کشوری که رابطه ایجاد کند، آن کشور از نظر تکنولوژی و صنعت پیشرفت‌های چشمگیری می‌کند، به‌عنوان نمونه می‌توان به چین اشاره کرد که ساخته‌شده آمریکاست و نمونه دیگر آن نیز حجم مبادلاتی است که با کشورهای در حال تعامل انجام می‌شود.

به گزارش فارس، این دو فعال سیاسی در پایان به سئوال تعدادی از دانشجویان پاسخ دادند و ادامه بحث را به مناظره بعدی موکول کردند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.